Dopasowanie się gier na różne rozdzielczości jest bytem programistycznym. Czasem bardziej skomplikowanym, czasem mniej - jest sposób, by zmieniać rozdzielczość gry samemu (działa jak na razie tylko w telefonach Nokia).
Najpierw trzeba mieć plik "jad". Pobieramy darmowy program JADmaker (Google), przeciągamy na jego okno plik gry (jar) i powstaje "jad". Jest to plik tekstowy, więc otwiera się w notatniku.
Tam dopisujemy dwie linijki tekstu:
Nokia-MIDlet-Original-Display-Size: 176,208
Nokia-MIDlet-Target-Display-Size: 240,320
W tym konkretnym przypadku gra z modelu np. 6680, 6600, N70, o rozdzielczości 176x208 dopasuje się do telefonu o rozdzielczości 240x320, np. 6280, 6300, E50. Można stosować kombinacje oczywiście różnych wersji rozdzielczości. Często działa, więc warto próbować :)
Jeśli ktoś jest zbyt leniwy, by stworzyć plik "jad", może dokonać tej samej operacji w manifeście gry (jad to nic innego jak tekstowy zapis manifestu, potrzebny tylko do pobierania gier OTA (over the air, czyli przez WAP). Jak to zrobić?
Należy wejść do archiwum gry, choćby przez zwykłego zipa, czy rara. W folderze META-INF znajduje się plik MANIFEST.MF, i tam dopisujemy te dwie linijki. I po wszystkim. Działa, jak już pisałem w 80% przypadków w telefonach Nokia.