może i już trochę PS3 ma ale:
Specyfikacja techniczna PlayStation 3 (PS3) Procesor CPU: Procesor Cell,który składa się z 8 rdzeni (SPE) na bazie PowerPC taktowanego z prędkością 3,2 GHz. Każdy rdzeń posiada:
- jednostkę VMX
- 512 KB L2 pamięci podręcznej
- 128-bitowe SIMD (rejestry ogólnego zastosowania)
Wydajność zmiennoprzecinkowa szacowana jest na 218 GFLOPS-ów.
Karta graficzna (RSX):
Zaprojektowana wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jej osiągnięcia można porównać do układu graficznego - 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra).
-jądro zbudowane z 300 mln tranzystorów
-taktowanie 550 MHz
-wydajność zmiennoprzecinkowa - 1,8 TFLOPS
-jedno wyjście wysokiej rozdzielczości (do 1080ᴘ)
-programowalne, szeregowe potoki cieniowania
-256 megabajtów pamięci RAM dla grafiki
Pamięć operacyjna: -256 MB XDR DRAM pamięci (Rambus), taktowane z prędkością procesora (3,2GHz)
-256 MB GDDR-3 pamięci graficznej taktowane z prędkością 700MHz
Dźwięk: -Dolby Digital 5.1, DTS, LPCM, itp. (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor)
Ogólna wydajność:
Szacunkowo 2.18 TFLOPS.
CD Disc media (odtwarzanie): -PlayStation CD-ROM
-PlayStation 2 CD-ROM
-CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
-SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
-DualDisc (muzyka), DualDisc (DVD)
-DVD Disc media (odtwarzanie):
-PlayStation 2 DVD-ROM
-PLAYSTATION 3 DVD-ROM
-DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
-Blu-ray Disc media (odtwarzanie):
-PLAYSTATION 3 BD-ROM
-BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-R
Komunikacja: -Bluetooth 2.0
-porty USB 2.0 (4 wejścia z przodu)
-IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z PlayStation Portable - brak w wersji z 20 GB dyskiem)
-Gigabit Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) - 1 gniazdo
-sloty Standard/Duo oraz Standard/Mini Memory Stick (brak w wersji z 20 GB dyskiem)
CompactFlash - sloty Type I oraz Type II (brak w wersji z 20 GB dyskiem)
-sieć IP
-slot na dysk 2,5 cala o całkowitej pojemności 20 lub 60 GB
-Wyjście Audio/Video
-możliwe rozdzielczości: 480i, 480p, 720ᴘ (HD), 1080i (HD), 1080ᴘ (HD)
-jedno wyjście HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu
-wyjście optyczne audio (SP/DIF)
-różne wyjścia analogowe
Standardy: API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na PS3.
Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:
Cg - C-podobny język programowania opracowany przez NVIDIĘ
COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D
OpenGL ES
do tego zależey od FW możesz trochę poczytać na ps3site jak piraty odpalać
największym minusem są dosyć drogie gry, ale jeżeli komuś nie przeszkadza kupowanie używanych to sporo na allegro można znaleźć
jeżeli lubisz zabawę to polecam PS Move ile ja z tym się naśmiałem i nacudowałem - w tenisa ^^ po kilku minutach gry wszystko przesuwasz od kwiatków
stołów i innych cudów które można wywrócić
a tak w gratisie:
ale to ładnie wygląda na necie są niby info o specyfikacji ale nic oficjalnego