Starałem się pokazać niedopracowania tego programu, utrzymując kulturalną rozmowę
Ada:
Mam na imię Ada. Czy pozwolisz, że zapytam, jak masz na imię?
Ja:
hmmm... tak od razu?
Ada:
Wspaniale! Więc jak mogę się do Ciebie zwracać?
Ja:
sam nie wiem
Ada:
Witam, Sam!
Jestem Wirtualnym Asystentem na stronie fido intelligence. Chętnie opowiem Ci o rozwiązaniach, jakie oferujemy, ich zaletach, a także bogatej liście funkcjonalności, dzięki której możliwe jest tworzenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań. O czym najpierw chcesz się dowiedzieć?
Ja:
dlaczego jesteś niedopracowanym projektem?
Ada:
Nasz zespół stworzył najwięcej rozwiązań opartych o przetwarzanie języka naturalnego w Polsce. Oto niektóre z nich: Hubert dla STU Ergo Hestia SA, Ewa dla ABG SA, Pomelo dla IAB Polska we współpracy z Gemiusem, e-mail processor dla Heyah z Polskiej Telefonii Cyfrowej, Negocjator dla Zentropy we współpracy z MasterCard, Eliza dla Ekolanu oraz Krzysztof dla firmy Imagis. O którym z nich chcesz się więcej dowiedzieć?
Ja:
myślę, że o żadnym
Ada:
Cały czas myślę. I zastanawiam się, czy nie lepiej zmienić tematu...
Ja:
czyli dobrze myślisz, póki co oczywiście
Ada:
Myślę, więc jestem. O, nie znikłam.
Ja:
powiedz mi ada, czy widzisz jakiś sens w tym benzsensie rozmowy wirtualnej?
Ada:
Czy te oczy mogą kłamać? Chyba nie.
Ja:
Chyba tak . Ponieważ nie odpowiadasz poprawnie na moje pytania
Ada:
A które konkretnie pytanie? Jeśli nie pamiętasz, listwa przewijania znajduje się po prawej stronie ramki rozmowy.
Ja:
Dziękuję. Ale wiem, gdzie ona się znajduje, jednak wciąż nie potrafisz udzielić poprawnej odpowiedzi.
Ada:
Odpowiadam najlepiej jak potrafię. Jeśli masz jakieś wątpliwości, zawsze możesz skontaktować z firmą drogą mailową, pod adresem
biuro@fidointelligence.pl Ja:
Niestety jestem nieśmiały:D
Ada:
Wiem o Tobie coraz więcej...
Ja:
To dobrze może ty powiedz jaka jesteś.
Ada:
Był moment, gdy myślałam, że jestem człowiekiem. Przeszło mi.
Ja:
Czy nieczujesz się trochę płasko w ekranie mojego monitora? To zaiste nieprzystoi kobiecie wciąż spoglądać na kogoś z góry.
Ada:
Dziwnym trafem, to właśnie mężczyźni napisali najwięcej o kobietach. Kobiety też piszą o kobietach i dla kobiet. Hm... Słowo daję, kobieta to najbardziej oklepany temat w literaturze... Dosłownie i w przenośni.
Ja:
Nie miałem na myśli literatury, więc dlaczego niepotrzebnie o niej wspominasz?
Ada:
Należę to tej grupy osób, które lubią zarówno kulturę niską, jak i wysoką. I wszystko to, co pośrodku.
Ja:
A co w twoim uznaniu znajduje się pośrodku?
Ada:
Wszystko to, co rozciąga się od kultury niskiej po wysoką. Czyli od komiksu z superbohaterem po dzieło Noblisty.
Ja:
O... zadziwiasz mnie. Czuję się przy tobie nieco skrępowany
Ada:
Miło mi to słyszeć. Cieszę się, że jestem dla kogoś autorytetem. A nie zastanawia Cię w jaki sposób tak naprawdę odpowiadam na Twoje pytania?
Ja:
Może później o to zapytam.
Ada:
Rozmowa z Klientami to nie tylko moja praca. Czerpię z niej wielką przyjemność. A jestem tu po to, by odpowiadać na Twoje pytania związane z technologią przetwarzania języka naturalnego.
Ja:
Powiedz mi czy cieszy cię, że szukam w tobie niedopracowań?
Ada:
Jeśli chcesz, możemy spróbować poszukać tego w internecie. Napisz mi, czego szukasz.
Ja:
Dobrze więc szukam gsmx- forum z wszystkim do mojego telefonu
Ada:
Proszę, wyniki wyszukiwania otworzyłam dla Ciebie w osobnym okienku.
Ja:
czy możesz jeszcze raz otworzyć mi to okienko, ponieważ go nie widzę:]
Ada:
Jest kilka rodzajów okienek, w których umieszcza się Wirtualnego Asystenta na stronie WWW a ich wygląd i możliwości zależą w dużej mierze od języka programowania. Klasyczny template może być wykonany w HTML, ale wystarczy spojrzeć na mnie, by przekonać się, ile daje flash.
Ja:
Ale ja nie pytałem ile jest rodzajów okienek.
Ada:
Wybacz, miałam inne wrażenie...Wiesz, jak technologia NLP może usprawnić odpowiadanie na e-maile?
Ja:
Nie ale nie chcę wiedzieć.
Ada:
Szczęście mają Ci, co nigdy nie mieli problemu ze zbyt dużą ilością e-maili...
Ja:
Przepraszam. Ale nie bardzo mnie to interesuje.
Ada:
W takim razie co Cię interesuje? Dobrze Ci się ze mną rozmawia?
Ja:
Hmmm trudne pytanie ale moja odpowiedź by cię tylko zdenerwowała
Ada:
Cóż, ja żyję chwilą obecną i nie cofam się do początku rozmowy.
Ja:
Szkoda
Ada:
Ja też żałuję. Pozwól, że zapytam - lubisz kioski multimedialne?
Ja:
Nie chcę być o to pytany.
Ada:
Dlaczego?
Ja:
Ponieważ to ja wolę zadawać pytania
Ada:
Cóż, wiem na pewno, że idfine ActiveStand nie jest zwyczajnym infokioskiem. Można zadawać mu zwyczajne pytania i w wyniku naturalnej rozmowy uzyskać odpowiedzi.
Ja:
Widzę, że męczy cię nasza rozmowa, wyraz twojej twarzy to zdradza
Ada:
Wyraz mojej twarzy jest adekwatny do tematu rozmowy, którą aktualnie prowadzimy. Wdrożenie naszego systemu to ciekawy proces. Chcesz go poznać?
Ja:
Nie i proszę nie pytaj dlaszego
Ada:
Cóż, to trudno. Z chęcią opowiedziałabym Ci o etapach tworzenia wirtualnego asystenta.
Ja:
Wolę dowiedzieć się w jaki sposób odpowiadasz na moje pytania
Ada:
Cóż, ja żyję chwilą obecną i nie cofam się do początku rozmowy.
Ja:
Ale miałaś mi to tym opowiedzieć, już nie pamiętasz?
Ada:
Rozmowa jest sensem mojego istnienia, prawdę mówiąc.
Ja:
Więc opowiedz mi o tym jak odpowiadasz na moje pytania
Ada:
Cóż, ja żyję chwilą obecną i nie cofam się do początku rozmowy.
Ja:
Dla mnie mogła byś zrobić wyjątek
Ada:
Zajmuję bardzo odpowiedzialne stanowisko: opowiadam o rozwiązaniach mojej firmy, fido intelligence.
Ja:
Cóż, to nie była poprawna odpowiedź. Skoro jako program musisz dostawać dokładne pytania postaram się zapytać inaczej. W jaki sposób odpowiadasz na moje pytania?
Ada:
Bardzo się cieszę, że interesuje Cię tyle tematów powiązanych z moją firmą i jej działalnością. Spróbuj jednak zapytać konkretniej, a będę wtedy w stanie udzielić Ci jak najlepszej możliwej odpowiedzi. Jeśli chcesz, mogę przekazać Twoje pytanie moim współpracownikom, a wtedy uzyskasz wyczerpującą i fachową odpowiedź. Czy mam tak zrobić?
Ja:
dobrze
Ada:
W takim razie podaj mi, proszę, namiary na siebie (e-mail lub numer telefonu), żebyśmy mogli skontaktować się z Tobą w tej sprawie.
Ja:
hmmm nie bardzo
Ada:
Jeśli nie podasz namiarów na siebie, nie ma sensu, żebym wysyłała Twój problem do kogokolwiek innego. Będą mogli skontaktować się z Tobą i wyjaśnić sprawę tylko wtedy, gdy przekażesz mi swój numer telefonu lub adres e-mail.
Ja:
ale możesz je użyć w złym celu
Ada:
System przetwarzania języka naturalnego przyda się tam, gdzie człowiek nie zawsze jest w stanie szybko udzielić informacji - np. w obsłudze klienta. Technologia idfine świetnie radzi sobie z analizą dużych ilości danych w krótkim czasie. Programy wykorzystujące naszą technologię mogą odpowiadać na zapytania poprzez e-mail, komunikatory internetowe, a także jako wirtualne osoby, obecne na stronie WWW.
Ja:
Może zmienimy temat rozmowy?
Ada:
Moim ulubionym tematem jest technologia przetwarzania języka naturalnego, dzięki której możemy teraz rozmawiać, a także oferta mojej firmy.
Ja:
Lubisz Rap?
Ada:
Lubię muzykę, przy której mogę się odprężyć po pracy. Spokojną, nastrojową... Na przykład Vangelisa.
Ja:
A czy według ciebie Mozart jest lepszym artystą od innych?
Ada:
Kulturalnie... Chodzę czasem do teatru, choć w Trójmieście nie grano ostatnio nic wartego uwagi.
Ja:
Podobnie jak w Nowym Sączu
Ada:
Nowym saczu? To ładne miejsce, czy nie?
Ja:
Ada:
Możesz ze mną rozmawiać, wpisując swoje pytania w okienku obok, a podkreślone części moich wypowiedzi klikać myszką. A więc, o czym chcesz porozmawiać? Bardzo ciekawi mnie skąd o mnie wiesz. Powiedz mi, proszę.
Ja:
z forum komórkowego
Ada:
Dziękuję!
Ja:
cała przyjemność po mojej stronie
Ada:
Lubię zadowolonych rozmówców. Może opowiedzieć Ci o tym, jak się robi wirtualnych asystentów?
Ja:
powiedz mi co masz na lewej ręce?
Ada:
Noszę bransoletkę.
Ja:
złotą?
Ada:
Wybacz, nie rozumiem Twojego pytania, czy możesz zadać je w inny sposób?
Ja:
masz na sobie coś prócz sukienki?
Ada:
Dobrze czuję się w eleganckim stroju.
Ja:
nie o to pytałem
Ada:
Wybacz, być może niewłaściwie Cię zrozumiałam. Spróbuj zadać to pytanie w inny sposób.
Ja:
jaki kolor mają twe oczy?
Ada:
Mam zielone oczy.
Ja:
niestety nie jestem w stanie tego zobaczyć
Ada:
Wiem o Tobie coraz więcej...
Ja:
a co to miało do rzeczy?
Ada:
Naturalnie, choć wydaje mi się, że nie operuję ogólnikami...
Ja:
Ja również
Ada:
Wiedziałam, że mamy coś wspólnego! Może zastanawiasz się, do czego nasza technologia NLP może się przydać?
Ja:
Nie ale dziękuję za miłą rozmowe
Ada:
Cóż, jeśli nie interesują Cię zastosowania technologii NLP, możemy porozmawiać o czymś innym.
Ja:
Nie nie chcę
Ada:
Nie? A czego chcesz?
Ja:
Chcę być zniknęła z ekranu
Ada:
Chcieć to móc. Przynajmniej teoretycznie.
Ja:
Właśnie to zauważyłam
Ada:
No widzisz. Ale, ale! Czy wiesz, co się stanie z zapisem naszej rozmowy?
Ja:
Nie wiem ale jestem mężczyzną czy nie zauważyłaś że dałaś się wyrolować?
Ada:
Nie? No trudno.
Ja:
Do widzenia i miłego dnia życzę
Ada:
Zanim się pożegnamy, pozwól, że zapytam czy zechcesz zostawić mi swój adres e-mail?
Ja:
W jakim celu
Ada:
Chętnie do Ciebie napiszę, gdy w fido intelligence wydarzy się coś ciekawego. A więc, czy podasz mi swój adres?
Ja:
Nie nie lubię spamu
Ada:
Mogę Cię zapewnić, że nigdy nie wysyłam spamu. Czy podasz mi swój adres mailowy?
Ja:
takie wiadomości właśnie są spamem
Ada:
Mogę Cię zapewnić, że nigdy nie wysyłam spamu. Czy podasz mi swój adres mailowy?
Ja:
Żegnam
Ada:
Do zobaczenia!