Również w Plusie zdarzyła się podobna sytuacja:
Pani Małgorzata od 15 lat prowadzi firmę transportowo-handlową, która działa na terenie całej Europy. Od roku 1997 r. korzysta z usług firmy Polkomtel S.A., który jest właścicielem m.in. marki Plus GSM. Jej gehenna z operatorem telefonii komórkowej zaczęła się w czerwcu 2006 r., gdy zaoferowano jej nową usługę mobilną. Teraz kobieta musi zapłacić blisko 15 tys. zł, za usługę, z której dawno nie korzysta.
W czerwcu 2007 r. firma Polkomtel wprowadziła możliwość korzystania z połączeń internetowych poprzez telefon komórkowy. Skorzystał z tej możliwości mąż pani Małgorzaty, który będąc w Wielkiej Brytanii korzystał z internetu w swoim telefonie. Po powrocie do kraju okazało się, że usługa kosztowała go ok. 330 zł.
- Gdy zobaczyłam rachunek, jeszcze tego samego dnia zadzwoniłam do Biura Obsługi Klienta i zażądałam wyłączenia usługi połączeń z internetem na wszystkich firmowych numerach telefonu, a mam ich cztery - opisuje sytuację pani Małgorzata. - Konsultantka przyjęła moje zgłoszenie i zapewniła mnie, że usługa zostanie w najbliższych dniach usunięta - dodaje pani Małgorzata.
15 lutego 2꤀꤀8 r. przedstawiciel Polkomtela zadzwonił do pani Małgorzaty z informacją, że na jednym z jej numerów nabito rachunek na kwotę 8500 zł.
- Zdębiałam jak zobaczyłam rachunek. Poprosiłam o potwierdzenie z kierownictwa Polkomtela i niestety otrzymałam odpowiedź twierdzącą - pisze pani Małgorzata. - Wściekłam się na mojego pracownika, który akurat w tym czasie korzystał z tego numeru telefonu na terenie Niemiec. On całkowicie zaskoczony moimi pytaniami stwierdził, że nie korzystał z telefonu więcej niż zwykle. Sprawdził telefon, który nie wyświetlał żadnej informacji, że coś jest nie w porządku lub że są włączone jakieś dodatkowe usługi.
42 strony bilingu
Pani Małgorzata skontaktowała się ponownie z Biurem Obsługi Klienta prosząc o zablokowanie numeru. Kierownik BOK-u nie był w stanie powiedzieć pani Małgorzacie skąd te wysokie koszty, więc pani Małgorzata poprosiła o dokładny wyciąg rozmów.
- Na 42 stronach szczegółowego wydruku były niemal same połączenia internetowe, a dokładnie co minutowe połączenia z pocztą e-mail na terenie Niemiec - pisze pani Małgorzata. - Faktura, która była dołączona do wyciągu opiewała na kwotę 11.115,73 zł! Natychmiast złożyłam reklamację z uzasadnieniem, iż w 2006 r. nakazałam blokadę wszystkich usług internetowych. Dowiedziałam się, że wtedy moje zgłoszenie o rezygnacji z usług internetowych nie zostało zrealizowane. Ponownie zażądałam blokady tej usługi.
6 czerwca 2꤀꤀8 r. firma Polkomtel odrzuciła reklamację pani Małgorzaty, pisząc jedynie, że "reklamacja nie została uwzględniona". Pani Małgorzata nie była w stanie zapłacić tak wysokiego rachunku, więc Polkomtel zablokował jej wszystkie numery telefonów.
- Opłaciłam fakturę na kwotę taką samą, jaką przeważnie płacę za rachunki. Musiałam zerwać umowę z Polkomtelem i podpisać nową z innym operatorem. Jestem teraz w sytuacji bez wyjścia.
Dziwne jedynie jest to, że informacje o obu przypadkach zostały opublikowane w tym samym dniu. Jak widać konkurencja nie śpi :)