Wideo-reklamy na Instagramie!


Po 6 miesiącach testów, Instagram wprowadził wideo-reklamy. Aktualnie pierwsze Instagramowe reklamy pochodzą od 4 gigantów: Disney’a, Activision, Banana Republik i CW.

15-sekundowe spoty reklamowe zaczęły się pojawiać wczoraj i będą wdrażane dalej w ciągu najbliższych tygodni. Właściciele Instagrama informują, że ściśle współpracują z reklamodawcami, aby upewnić się, że wyświetlane materiały wideo, podobnie jak reklamy graficznie będą atrakcyjne. Sponsorowane materiały mają bazować na podstawie informacji o użytkowniku, wieku, płci i kraju. Biorąc pod uwagę fakt, że Instagram należy do Facebook’a możemy się spodziewać, że kontekstowe reklamy wykorzystają również dane z tego portalu (o ile mamy powiązane konta) takie jak np. nasze polubienia, czy ostatnie miejsca.

Zapewne większość użytkowników Instagrama zdążyło się przyzwyczaić do wolnej od reklam, darmowej aplikacji. Niestety to było zbyt piękne, by tak bardzo popularna aplikacja funkcjonowała zupełnie charytatywnie. Korporacje dostrzegają olbrzymią popularność aplikacji i doskonale zdają sobie sprawę, że ich potencjalni klienci są coraz bardziej mobilni.

Miejmy nadzieję, że wprowadzone zmiany nie będą na tyle inwazyjne, aby znacznie pogorszyć popularność serwisu.

 

Osobiście liczę, że wykazać się tu będą mogli autorzy takich aplikacji jak AdAway, czy AdBlock 🙂
Warto też zachowywać archiwalne instalki Instagram’a, być może będą działać w pełni sprawnie i bez reklam..

Przykłady pierwszych reklam, jakie pojawiły się już na Instagramie:

źródło: Adweek, AndroidCentral

Wczejszy wpis Xiaomi jest obecnie trzecim największym producentem smartfonów na świecie
Następny wpis LG zapowiada wyświetlacz Full-HD z najwęższą ramką!