VI sposób V sposób
Istnieje też wiele programów, dzięki którym możemy stworzyć książkę właśnie taką jaką chcemy, specjalnie pod nasz wyświetlacz, z naszą czcionką i kolorami.
Jednym z takich programów jest
mjBoojMaker, który już od dawna możemy pobrać z downloadu (
klik). Z tego programu chyba każdy będzie zadowolony.
Mimo iż program jest w języku angielskim, jest on bardzo prosty w obsłudze. Fakt iż jest cechuje go prostota obsługi nie oznacza że nie jest on zaawansowany.
Testowałem kilka programów do mBooków, wiele wymagało doinstalowywania specjalnego środowiska Javy i innych programów, by móc odpalić program. Ten za to działa od razu po ściągnięciu ;)
Okno programu
W polu book name wpisujemy nazwę naszej komórkowej książki, a poniżej informacje o niej.
W polu ‘Source file’ wybieramy ścieżkę do pliku tekstowego z którego będziemy robić m-booka.
Sami możemy wybrać odpowiednie nam kolory tekstu oraz tła, oraz rozmiar czcionki
Możemy też ustawić na jaki rozmiar wyświetlacza przeznaczony będzie nasz m-book
Na koniec klikamy Start, by utworzyć aplikacje i Show Midlets by otworzyć folder z naszymi m-bookami
Ja stworzyłem takiego m-booka:
Mając aplikacje na komórce, aplikacja także pozwala nam na wiele zmian sposobu wyświetlanego tekstu.
Omówienie klawiszy: 1 – ustawienia funkci autoprzewijania tekstu – przydatne, gdy mamy długi tekst, a nie wygodnie co chwile ręcznie klikać żeby przewinąć.
2 – pozwala nam ustawić orientacje strony, przerwy między wyrazami oraz między wersami i nie tylko
Dzięki możliwości rotacji tekstu, nasz tekst może być wyświetlany zarówno standardowo jak i obrócony o 90 stopni:
3 – tutaj ustawiamy podświetlenie wyświetlacza
4 – nawigator tekstu
5 – służy do zapisywania miejsca położenia (zakładki), w którym aktualnie jesteśmy (możemy później do tego powrócić klikając klawisz 6)
6 – Lista zakładek zapisanych wcześniej klawiszem 5
7 – szybka zmiana formatowania tekstu (za pomocą kilku kliknięć możemu ustawić optymalne dla nas formatowanie)
8 – wyszukiwarka tekstu
0 – data i czas
Lecz to jeszcze nic.. Program jest tak zaawansowany, że możemy stworzyć w nim nawet galerię obrazków. Od teraz wszystkie wzory z dziwnymi symbolami, schematy i tabele mogą być na ekranie naszego wyświetlacza. Obrazki możemy oczywiście dowolnie przewijać.
Tak o to powklejałem kilka obrazków z wzorami z wikipedii. Efekt końcowy:
klawiszy * i 0 używamy do przewijania obrazków (wstecz/dalej), a 2,3,6,8 lub joysticka do przewijania obrazka (góra, lewo, prawo, dłł) gdy obrazek jest w większej rozdzielczości niż wyświetlacz naszej komórki.